نکات مهم قبل از ترک تحصیل برای شروع کسب و کار!
نوشته شده توسط:قفذرلق قفذقلبذر در | ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ | ۴ دیدگاهعنوان: در یک استارتآپ چگونه ریسک کنیم؟
این مقاله درمورد مدلهای مختلف عکس هنرمندان می باشد.
برای شروع استارتآپ خود میخواهید سرمایه زیادی را خرج کنید و امیدوارید که
نتیجه مساعد داشته باشد اما تضمینی برای موفقیت هر استارتآپی وجود ندارد، در این
مقاله به ریسکهای حساب شدهای میپردازیم که میتواند شما را در مسیر موفقیت یاری
کند.
خطر کردن یک عامل مهم در موفقیت استارتاپ هاست، اما تا چه حد باید ریسک کرد
و در چه زمینه هایی؟! توصیه های یک مشاور بزرگ کارآفرینی را بخوانید.
یک ضربالمثل قدیمی میگوید: وکلا از خطر کردن میگریزند، اما تجار حرفهای اهل خطر کردن هستند. خطر نکردن یعنی پاداش نگرفتن. در واقعیت، خطر کردن همیشه یکسان نیست. بسیاری از خطرات میتواند محاسبه و مدیریت شده و موجب رشد و پیشرفت شود، در حالی که برخی دیگر مثل کنترل نکردن کیفیت محصولات برای ذخیره پول، میتواند مسیری به سوی شکست باشد.
چالش حقیقی، دوری از خطر کردنهای بد و در پی خطر کردن سودمند بودن است. در
تجارت هیچ تضمینی وجود ندارد، اما میتوان از تجربیات بزرگان این راه که پیش از
شما آن را پیمودهاند، درس گرفت. به عنوان یک راهنمای اقتصادی با تجربه، این
خطرهاییست که من و سرمایه گذاران در پروژههای نوپا به دنبال آن هستیم:
1. در
پی رفع مشکل مشتریان باشید، نه اختراع یک فنآوری جالب
سرمایه گذاران دوست ندارند اول یک فناوری جدید پیدا کنند، سپس به دنبال راهی برای استفاده از آن بگردند؛ زیرا احتمال عدم وجود مشتری برای آن زیاد است. اگر نیاز مشتری واضح و عظیم است، میزان خطری که با آن رو به رو هستید، بستگی به کیفیت راهکار، گروه و بازاریابی شما دارد. با داشتن منابع صحیح، این خطرات قابل پیشگیری میباشند.
2. راهکارهای خود را مرتبا بروز کنید تا نرخ رشد خود را حفظ کنید
این تفکر که پس از زمین خوردن توسط رقیبان، خیلی زود میتوانید مجددا روی پای خود بایستید، خطر هوشمندانهای نیست. شما باید مرتبا روشها و خدمات خود را با نوآوری همراه کنید تا مشتریانتان از شما شکایت نکنند. از بین بردن تصویری لکهدار ازخود سخت است.
3. سعی کنید خانوادهای از محصولات ارائه کنید، نه یک محصول مقطعی
حتی اگر یک محصول فوقالعاده اما تک ارائه کنید، باز هم رقیبان پس از مدتی به شما میرسند. ریسک هوشمندانه این است که یک نقشه بکشید تا بتوانید با استفاده از منابع بهتر، خط تولید خود را گسترش دهید و یک قدم از رقیبانتان جلو بزنید.
4. از الگوهای نوین تجارت استفاده کنید
ارائه خدمات رایگان و رشد روزافزون مصرفکننده در طی سالها، مانند کاری که فیسبوک و توییتر انجام میدهند، کاری پرخطر و پرهزینه است. این خطر با استفاده از عضویت و ارائه پیشنهادات ویژه عضویت به مشترکین، قابل کنترلتر است. حتی فعالیتهای رایگان هم نیازمند درآمدی برای تامین هزینههای خود هستند.
5. یک شریک تجاری برای سرعت بخشیدن به رشد خود پیدا کنید
همه میخواهند راه را تنها طی کنند و همه رقیبان را از پا در بیاورند. رقابت برای دسترسی به مشتریها، مقیاس اقتصادی و منابع مشترک جدید، همیشه با خطرات همراه است. پیدا کردن یک معامله برد-برد نسبت به یک مبارزه برای برد به تنهایی،خطری قابل مدیریت است.
6. نتایج ابتکارات اقتصادی خود را در کوتاه مدت بررسی کنید
بسیاری از شرکتها تمام منابع خود را صرف رسیدن به هدفی بزرگ و غیرقابل اندازهگیری کرده یا روی ایدههای مقطعی و شفاهی سرمایه گذاری میکنند؛ کاری که اصلا قابل پیشبینی نیست. من طرفدار برنامههای اقتصادی با قاعده و بیقاعدهای هستم که قابل اندازه گیری و مرحله به مرحله باشند.
7. بهترین تیم را جمع کرده و ایجاد انگیزه کنید
استفاده از اعضای خانواده برای صرفه جویی در هزینهها یا استخدام کارآموزان خطر بدیست. شاید جمع کردن یک تیم قوی زمانبر و پرهزینه باشد، اما یک تیم متخصص و با انگیزه که بودجه شما را زیادتر کند، خطری حساب شده و صحیح است.
8. کار خود را با حداقل سرمایه خارجی شروع کنید
پول بیشتر، حلال مشکلات و کاهش دهنده خطرات نیست. سرمایه گذاران میدانند که میزان شکست پروژههای نوپایی که با پول زیاد آغاز به کار میکنند فرقی با پروژههای کم خرج ندارد. در حقیقت برای بقا در طول مراحل رشد، نیازمند یک نقشه مناسب و سرمایه خارجی برای ثمربخشیدن آن است.
9. از پیشبینیهای محافظهکارانه برای کاهش خطرات اجتناب کنید
سرمایهگزاران برای پروژههای محافظهکارانه و یا بیش از حد خوشبینانه وقت نمیگذاراند، زیرا هردو نشانه عدم تعهد و تخصص است. بررسی فرصتها و درآمدها براساس بررسی عمیق بازار و مشتریان، خطری هوشمندانه است. اندازهگیری و هوش اقتصادی هم موجب کاهش خطرات میشوند.
10. به جای پا گذاشتن در جای پای دیگران، خودتان رهبر باشید
بسیاری از شرکتها فکر میکنند که با استفاده از روشهای سایر شرکتهای موفق مثل
گوگل و توییتر، میتوانند خطرات احتمالی را کمتر یا پیشبینی کنند. اما وارد یک
بازار شلوغ شدن و دزدیدن مشتریان، خطرناکتر از جذب مشتریان جدید با راهکارهای
جدید است. مشتریان به دنبال پیشگامان هستند، نه پیروان.
خطراتی که مایل به
پذیرش آنها هستید، خطراتی هستند که برایشان منابعی اختصاص دادهاید و برنامهریزی
کردید. برای این کار شاخصهایی برای سنجش و مدیریت بطور مدوام قرار دهید. مابقی،
ریسکهای بدی خواهند بود، مثل مشکلات و رقیبان پیشبینی نشده و توقعاتی در مشتریان
که قابل برآورده شدن نباشد.
یک روش قدیمی برای سنجش سلامت تجاری ، بررسی مقدار
زمانیست که تجار بزرگ برای مقابله با خطرات بد در مقابل کاوش برای خطرات فرصتساز
صرف میکنند. اگر تمام زمان شما صرف بهبود مشکلات میشود، شروع کارتان خطری بد
است.
در این مقاله اشاره ای به سایت های جوک و لطیفه شده است.
آموزش شبکه , آموزش سیسکو , آموزش شبکه , آموزش سیسکو , آموزش شبکه , آموزش سیسکو
نظرات
ارسال نظر